Boginja Amateracu - Kako očuvati svoj unutrašnji mir u uzburkanom svetu?

Amateracu sam upoznala prvi put pre petnaestak godina, kroz neobično iskustvo koje sam imala, prisustvujući grupnoj isceliteljskoj seansi koji je vodio jedan či gong majstor u Beču. Iznenada sam videla unutrašnjim okom prelepu mladu ženu azijatskih crta i duge crne kose, čije lice je sijalo moćno poput sunca. Zraci su preplavili moje telo i uvukli se u sve njegove pore. Kupala sam se u toj svetlosti, diveći se, istovremeno, savršenoj lepoti žene i osetila duboko, blagotvorno, isceljujuće dejstvo ove vizije. Niko u grupi nije znao o kakvoj arhetipskoj figuri se radi. Bilo mi je potrebno nekoliko meseci da pronađem u japanskom, šintoističkom panteonu, boginju sunca po imenu Amateracu. Usput sam otkrila brojna ženska solarna božanstva. Dihotomija muško - solarno, žensko - lunarno, ne važi univerzalno, posebno kada zagrebemo u dublje slojeve kulture.

Pre nekoliko dana, u jeku pandemije korona virusa, dok sam se sunčala na terasi, doživljaj od pre petnaest godina se spontano ponovio, gotovo na isti način. Zato bih volela da podelim priču o Amateracu sa čitateljkama u ovom trenutku, kada, zatvoreni u svojim domovima, čekamo leto i konačni solarni povratak. Ne samo što izlaganje suncu jača naš imunitet, već i visoka doza UV zraka kojoj smo izloženi u letnjim mesecima ubija virus.

Amateracu je najvažnije božanstvo indogene, predbudističke, japanske šinto religije. Japanska aristokratija je tvrdila da vodi direktno poreklo od Amateracu. Njeni simboli – ogledalo, ogrlica od dragog kamenja i mač čuvaju se još uvek u centralnom zdanju japanskog imperijalnog hrama Ise, a japansku zastavu krasi crveni sunčev disk, simbol Amateracu. Mit o Amateracu sadrži jedan od univerzalnih arhetipskih motiva – nestanak i povratak sunca, koje je simbol života, energije i vitalnosti.

Amateracu je rođena iz levog oka boga Izanagija, dok je vršio obred pročišćavanja na jednoj rečici, posle svog povratka iz podzemnog sveta. Amateracu, najstarija od njegove dece, dobila je vrhovnu moć nad suncem i nebeskim svodom. Njen mlađi brat Suzano, bog oluje, impulsivnog i agresivnog karaktera, stalno se nadmetao sa sestrom, sporeći joj primat na nebu i u jednoj svađi je, u napadu besa, počeo da razara nebo i zemlju, sestrina pirinčana polja i odaje za tkanje, ubivši jednu od njenih sledbenica. U ljutnji, žalosti i stidu, Amateracu se povlači iz sveta u jednu pećinu, koju zatvara stenom.

Setimo se, naročito u ovom trenutku, kada i mi sedimo "u kućnom pritvoru" da su pećine i utroba zemlje u starim kulturama bili mesta isceljenja i transformacije, a povlačenje u tamu normalan deo života.

Svi smo ponekad možda doživeli potrebu da se zavučemo u neko sklonište i ne pojavljumo u svetu, posle nekog traumatskog iskustva ili kada nam je bilo dosta nečjeg terora i obesti. Ali, šta se dešava kada to uradi boginja sunca?

Svetom su zavladali mrak, hladnoća i haos - smak sveta je bio na pomolu. Bogovi su većali šta da rade da izvuku Amateracu iz pećine. Molili su je da se vrati i opisivali joj kakav haos je prouzrokovalo njeno odsustvo. Amateracu je ostala nema. Onda su se dosetili da je namame tako što će kod nje probuditi radoznalost.

Boginja šamanka Uzume je napravila bubanj i otpočela svoj divlji ples, pevajući, vrišteći i skidajući sve sa sebe, što je proizvelo smeh i ovacije publike. U velikoj buci čulo se i kukurikanje petlova, koji su dovedeni, da bi Amateracu pomislila da je jutro. A na ulazu u pećinu su postavili ogledalo. Amateracu se čudila kako se svi toliko zabavljaju i raduju kad je svet pred propašću i radoznala, da vidi šta se to dešava, provirila je iz pećine. Prvo što je videla je sopstveni odraz u ogledalu i bila je zabljesnuta lepotom i sjajem žene ispred sebe. Amateracu, naime, nikada dotada nije videla svoju lepotu. Bogovi su taj trenutak iskoristili da pomere stenu, tako da Amateracu više nije mogla da se vrati u svoje sklonište. Tako su se svetlost, toplota, život, red i ravnoteža vratili ponovo u svet. Amateracu na nebu, a njenu unuk Ninigi na zemlji, uspostavili su kraljevstvo pravde i harmonije.

Trenutno planetarno dešavanje koje je poremetilo živote svih nas i unelo zebnju i nepredvidljivost u naš svet, odlično je vreme da se prisetimo  mitova koji govore o velikim katastrofama i bude nadu u preživljavanje i opstanak. Amateracu, velika boginja koja osvetljava nebo, simbol je poretka, jasnoće, svetlosti, harmonije u prirodi i u društvu; njen povratak iz pećine je povratak ovih principa i obnavljanje životne energije. Njen brat Suzano, olujni bog, suprotnost je svemu tome, njegove razaračke, impulsivne akcije donele su haos i rasulo. Posle pošasti koju je napravio, Amateracu se povukla u pećinu. Nije li sada pravi trenutak da prizovemo arhetip ove boginje u svoj život? Kako da to uradimo?

Najpre, kada smo već u pećini, iskoristimo ovo vreme da tragamo za novim poretkom i harmonijom u sebi i svom okruženju. Pogledajmo sva mesta u svom životu u kojima vladaju nered i konfuzija, mesta u svojoj duši, odnosima sa bližnjima, mesta u svom stanu, garderoberu, fiokama. Unesimo princip jasnoće, čistoće, poretka i lepote gde god možemo. Pogledajmo u oči stvarima oko sebe koje nas uznemiravaju, čine nervoznim, uplašenim, dezorganizovanim.

Kako možemo da postavimo jasne granice i očuvamo svoj unutrašnji mir u uzburkanom svetu? Kako da otkrijemo veliku lepotu u sebi i svom okruženju, onu koju je Amateracu videla u ogledalu i koja ju je naterala da se vrati u svet? I na kraju, setimo se čarobne boginje Uzume, boginje smeha i raskalašnog divljeg plesa, koja podseća na grčku boginju Baubo, koja se pojavljuje u mitu o Demetri i izaziva kod ove smeh u trenucima najdublje patnje!

U facebook grupi "Boginje – osnaži ženski princip u sebi" (link ispod) družićemo se narednih nedelja sa boginjama i negovati oazu podrške i pozitivne energije, koja nam je toliko potrebna. Naredne dane ćemo posvetiti boginji Amateracu, vežbama, meditacijama, malim ritualima, savetima i pričama, koje će nas ojačati, razvedriti i povezati u veliko sestrinstvo. Dobrodošle!

Ako niste, učlanite se u grupu BOGINJE - OSNAŽI ŽENSKI PRINCIP U SEBI  klikom na link  https://www.facebook.com/groups/455314288569452/ (Napomena: kad pošaljete zahtev na grupu, potrebno je kliknete na opciju PRIDRUŽI SE GRUPI koja se nalazi odmah ispod naslova naziva grupe i moći ćete da vidite objave. DOBRODOŠLE!

Za 1:1 seanse koučinga i psihoterapije, informacije na izabelahuber@gmx.at ili 00381 63 7401586.

Piše: dr. Izabela Huber, psiholog

Dr Izabela Huber (www.izabelahuber.com) je klinički psiholog, life coach i plesni terapeut. Njen pristup „Coaching by Consciousness“ zasnovan je na principima neurokoučinga, što znači, na integraciji proverenih metoda promene iz različitih tradicija (psihoterapija, meditacija, energetski rad) sa novim saznanjima neuronauke. Izabela je diplomirala i magistrirala psihologiju na Odseku za psihologiju beogradskog Filozofskog fakuteta, doktorirala na Univerzitetu u Novom Sadu i predavala jedno vreme na novosadskom Filozofskom fakultetu. Šesnaest godina je živela i radila u Austriji, završila edukaciju iz sistemsko transpersonalne i plesne terapije u Beču i Minhenu, kao i edukaciju iz hipnoterapijske komunikaciije i kratke terapije orijentisane ka rešenjima u Minhenu. Učila je budističku filozofiju i meditacijiu u Nepalu, u okviru rada na povezivanju budističke i zapadne psihologije i svoj psihološki rad kombinuje sa dugogodišnjim iskustvom u meditaciji, fokusiranju, energetskim terapijama, či gongu, jogi, ekspresivnom plesu, improvizaciji, pevanju i radu sa glasom. U knjizi „Coaching by consciousness“ (Homo Integralis, Minhen), koja će se uskoro pojaviti i u prevodu na srpski jezik, predstavila je prvi put svoj koncept koučinga, savetovanja i radionica. Poslednje četiri godine se bavi proučavanjem ženske arhetipske psihologije (Ciklus Boginje) kroz brojne radionice u krugovima žena, koje žele da rade na osnaženju ženskog principa u sebi i nove ženske svesti za 21. vek. Izabela vodi:  individualne 1:1 seanse, uživo ili preko skype-a;  koučing grupe sa raznim temama (pobediti odlaganje, manifestovanje želja, rad sa emocijama, od problema ka rešenjima - kako prizvati čudo u svoj život, novi odnos prema sebi – kako postati svoj najbolji prijatelj i sličnim); seminare, radionice i povlačenja raznih formata (u trajanju od tri sata do nedelju dana; online webinare; VIP coaching (individualno krojeni paketi u dogovoru sa klijentom).  Pratite Izabelu na Facebook-u (stranica + profil)  i/li Instagramu. Posjetite njenu web stranicu za dodatne informacije o njon i neznom radu:  www.izabelahuber.com  . Za individualne sesije psihoterapije i koučinga, uživo ili online (skype), obratite se e-mailom na : izabelahuber@gmx.at ili na kontakt telefon: 00381 637401586